menusearch
akhtgarco.com

سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی

۱۴۰۰/۲/۱۲ یکشنبه
(106)
(0)
سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی
سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی

سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی

 

سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی یکی از محصولاتی که با استفاده از بتن تولید می‌شود، دال و یا سنگدال بتنی نام دارد. در ساخت این محصول ترکیبی از آهن، فولاد و بتن به کار می‌رود و در واقع نوعی سقف است که از آن می‌توان در ساخت سازه‌های مختلف استفاده کرد. طراحی و ساخت دال بتنی به این صورت است که ضخامتی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای آن در نظر گرفته می‌شود و همان طور که پیش‌تر اشاره کردیم بیشترین کاربرد آن ساخت سقف سازه‌های مختلف است. همچنین از سنگدال‌هایی که ضخامت کمتری دارند نیز برای سنگ‌فرش معابر استفاده می‌شود.

ساخت پل‌ نیز یکی از مواردی است که از دال‌های بتنی برای آن استفاده می‌شود. در گذشته پل‌ها از آهن ساخته می‌شدند، اما در سال‌های اخیر از این محصول به عنوان جایگزینی برای پل‌های تمام آهنی استفاده می‌شود؛ زیرا سنگدال بتنی هم کیفیت خوبی دارد و هم زیبایی ظاهری خوبی به پل می‌بخشد. از سوی دیگر امکان به سرقت رفتن پل‌ها به لحاظ استفاده کم‌تر از آهن تا حد زیادی کم شده است.

نحوه تولید دال بتنی به این صورت است که قبلا آماده شده و سپس برای استفاده به پروژه انتقال داده می‌شوند که در این زمان در بین تیرهای فولادی یا سایر بتن‌های دیگر نصب می‌شود. برخی از انواع سنگدال نیز تنها سر پروژه تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما آنچه در مورد ساخت انواع سنگدال بتنی اهمیت دارد این است که لازم است تکیه‌گاه دال در سازه، از ابعاد دقیقی برخوردار باشد تا دال بتنی بتواند به درستی در محلی که برای آن در نظر گرفته شده قرار گیرد

 

سنگدال بتنی ترافیکی

برای عبور آب بارندگی از حوضه آبریز بالادست جاده به پائین دست آن، از دال بتنی یا سنگدال بتنی آبگذر استفاده می‌شود. دال بتنی ترافیکی یا غیر ترافیکی آبگذرها باید طوری طراحی و ساخته شوند که در برابر خاکریزهای روی آن مقاوم باشند و فشار ناشی از وسایل نقلیه را نیز تحملکنند. در سال های اخیر تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت که بطور نمونه می‌توان به مدل FEM که روی یک پل فلزی در کشورلهستان انجام شده، اشاره کرد. در این مدلسازی که به روش المان محدود انجام شده، محقق سعی کرده تا تاثیر بارهای زنده را بررسیکند. در تحقیق دیگری که در فلوریدا آمریکا انجام شده، اثرات بار زنده و ارتفاع خاکریز بر توزیع بار به صورت روابط ساده شده ریاضیارائه شد. هدف از انجام این تحقیق، بدست آوردن ارتفاع بهینه خاکریز روی سنگدال بتنی آبگذر است. این ارتفاع باید طوری انتخاب شود تابار به صورت مناسب پخش شده و از اعمال فشار مستقیم به دال بتنی آبگذر جلوگیری کند. در این پژوهش از نرم افزار SAP2000 برایمدلسازی استفاده شده است. مدل به صورت یک دال بتنی با ضخامت های مختلف با دو تکیه گاه ساده که خاک با ارتفاع های مختلفروی آن قرار گرفته طراحی شده است. در این مدل بار چرخ وسایل نقلیه به صورت بار متمرکز روی خاک قرار می‌گیرد و تنش ها وتغییر شکل های مربوط به آن اندازه گیری می‌شود. نتایج بدست آمده از این پژوهش نشان می‌دهد که افزایش ضخامت روسازی رویدال بتنی آبگذر، باعث کاهش فشار وارده به سنگدال بتنی آبگذر می‌شود. اما باید دقت کرد که انتخاب ضخامت لایه های روسازی روی دالبتنی آبگذر، وابسته به بار وارده و مسائل اقتصادی است.

 

سنگدال بتنی ترافیکی و غیر ترافیکی

 

سنگدال بتنی ترافیکی سنگین: این نوع سنگدال بیشتر در معابر شهری و جایگاهای سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما نکته مهم در خصوص انتخاب آن‌ها نوع شبکه و ضخامت‌شان است که البته می‌توان در ساخت این نوع دال سایز میلگرد و ضخامت آن را به بالاترین حد رساند.

سنگدال ترافیکی سبک: نوع دیگری از این محصول بتنی بیشتر در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مردم در این مکان‌ها رفت و آمد بیشتری دارند. برای محل‌هایی برای عبور و مرور موتورسیکلت و یا دوچرخه عموما از این نوع دال استفاده می‌شود.

سنگدال ترافیکی فوق سنگین: زمانی که نیاز باشد از این محصول در موقعیت‌های ترافیک سنگین استفاده شود، می‌توان در ساخت آن تعداد شبکه را تغییر داده و آن را به دو عدد افزایش داد.

انواع سایز سنگدال بتنی

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی ۸۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۰۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۲۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۰

سنگدال بتنی۱۵۰*۶۰*۱۵

سنگدال بتنی۲۰۰*۶۰*۲۰

 

سنگدال بتنی-انواع سنگدال-قیمت سنگدال-سنگدال-سنگ دال بتنی-سنگدال ترافیکی-سنگدال غیر ترافیکی-نیوجرسی بتنی-نیوجرسی بتنی ارزان-سنگدال تهران-
قیمت سنگدال بتنی
قیمت دال بتنی
قیمت دال بتنی سقف
فروش سنگدال بتنی
جدول دال بتنی
درپوش بتنی کانال برق
دال بتنی روی کانال
قیمت دال بتنی ترافیکی

سنگدال 120

سنگدال 100

سنگدال 80

سنگدال 150

سنگدال 180

سنگدال 200

مزایای سنگدال بتني

سنگدال بتنی موجب افزایش سرعت اجرای پروژه می‌گردد. نصب آن آسان و سریع بوده و طول عمر بالایی دارد. استفاده از سنگدال بتني موجب صرفه جویی در مصالح می‌شود. مقاومت در برابر آتش از دیگر مزایای آن است. همچنین کنترل کیفیت سنگدال بتني پیش ساخته راحت تر بوده و از کیفیت بالاتری هم برخوردار است.

 

سنگدال در تهران

سنگدال در تهران، سنگدال در تهران - آفتاب، سنگدال در تهران - بومهن، سنگدال در تهران - پردیس، سنگدال در تهران - کن، سنگدال در اسلام شهر، سنگدال در اسلام شهر - چهاردانگه، سنگدال در پاکدشت، سنگدال در پاکدشت - شریف آباد، سنگدال در دماوند، سنگدال در دماوند - رودهن، سنگدال در رباط کریم، سنگدال در رباط کریم - بوستان، سنگدال در رباط کریم - پرند، سنگدال در رباط کریم - صالح آباد، سنگدال در رباط کریم - گلستان، سنگدال در رباط کریم - نصیرآباد، سنگدال در ری، سنگدال در ری - حسن آباد، سنگدال در ری - خاوران، سنگدال در ری - کهریزک، سنگدال در شهریار، سنگدال در شهریار - اندیشه، سنگدال در فيروزکوه، سنگدال در فيروزکوه - ارجمند، سنگدال در قدس، سنگدال در لواسان، سنگدال در لواسان - فشم، سنگدال در ملارد، سنگدال در ملارد - صفا دشت، سنگدال در ورامین، سنگدال در ورامین - پیشوا، سنگدال در ورامین - جوادآباد، سنگدال در ورامین - قرچک.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

2 نظر
احمدی کاشان
شنبه بیست و پنجم شهریور ۰۲
پاسخ
()
()
احمدی کاشان
ممنون از توليد به موقع سنگدال ها،فقط کاشکي چک هم قبول ميکردين
ایمن سازان اصفهان
سه شنبه سوم اسفند ۰۰
پاسخ
()
()
ایمن سازان اصفهان
ممنون از مدير فروش با اخلاق شرکت اختگر جناب رضايي
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می‌باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.